از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی معضلی به نام تلفن همراه برای کودکان خانواده، رُکن حیاتی جامعه پادکست | پیشکش «شمس‌الملوک» به بارگاه شمس‌الشموس (ع) انتصاب عجیب سرمربی والیبال در تیم‌ملی دوومیدانی! ایجادتشکل جهانی دخترانه در حمایت از دختران فلسطین حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد نگاهی به جایگاه زن و خانواده در شاهنامه فردوسی تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت» زنان بالای ۴۰ سال حتماً این آزمایش را انجام دهند زندگی‌های توخالی پرداخت وام ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی مخصوص بانوان با کارمزد ۴ درصد + جزئیات کاهش آمار ازدواج، پیری جمعیت و افزایش زایمان‌ها کتاب «به دنبال ماه» منتشر شد | روایتی داستانی از زندگی امام موسی کاظم (ع) ویدئو | طعم مادرانگی برای هشت فرزند معلول در «خانه کوچک کیانوش» نخستین رالی گردشگری بانوان کشور‌های آسیایی برگزار می‌شود گردهمایی بانوان هنرمند هرات و تایباد برای حمایت از کودکان و زنان غزه جزئیات پوشش بیمه‌ای رایگان برای زنان روستایی و عشایر اعلام شد
سرخط خبرها
تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲

تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۲۲۵۱۱۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
کلینیک تخصصی مشاوره زائرین حرم مطهر رضوی که در باب الهادی قرار دارد که سال هاست به صورت رایگان به زائر و مجاور خدمت مشاوره رایگان می‌دهد و در سال گذشته بیش از ۶ هزار خانم به این مرکز مراجعه کردند.

مسئول کلینیک باب الهادی مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: این کلینیک همانند دیگر مراکز خدمات مشاوره‌ای، در حوزه های مختلف بالینی، مشاوره های فردی و خانوادگی، زوج درمانی، ازدواج، کودک و نوجوان، تحصیلی و شغلی به زائران و مجاوران خدمت می کند. همچنین در حوزه روان سنجی، تست های مختلف روانشناختی، گفتار درمانی و درمان های تکنولوژیک هم فعالیت می کند.

مهری گرامی با بیان این مطلب که نوبت دهی در کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی به صورت حضوری است بیان کرد: مرکز مشاوره حرم مطهر رضوی در باب الهادی ۵۳ مشاور دارد و هفت روز هفته از ساعت ۷ صبح الی ۱۹ به صورت پیوسته فعالیت دارد جز روز‌های جمعه که ساعت کاری آن از ساعت ۷ تا ۱۳ است.  

گرامی تاکید کرد: وقت‌هایی که ما به مراجعان می‌دهیم تک جلسه‌ای است و اگر فردی نیاز به ادامه مشاوره داشته باشد او را به شعبه‌های دیگر مرکز مشاوره آستان قدس در سطح شهر ارجاع می‌دهیم که آن مراکز هزینه دارد و طبق تعرفه سازمان نظام روانشناسی محاسبه می‌شود.

وی اظهار کرد: کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی به صورت خادمیاری اداره می‌شود و تمامی افراد از نیروی پذیرش گرفته تا مشاور تخصصی و مدیر به عبارتی خادم حرم مطهر رضوی هستند. ذیل بخش خادمیاری، این کلینیک در ۳۱ استان کشور نیز نمایندگانی دارد. اگر مراجعی به اینجا بیاید و نیاز به ادامه جلسات مشاوره داشته باشد شماره تماس او به دبیر کانون خادمیاران مشاور استانش داده می‌شود تا از طریق آنها پیگیری شود.

این مشاور بالینی بیان کرد: یکی دیگر از خدمات جدید که مورد استقبال قرار گرفته خدمت مشاوره حقوقی به صورت خادمیاری است که هر روز هفته وجود دارد و این افراد وکلای مشهدی هستند؛ اما روز‌های پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ مشاوره حقوق خادمیاران استانی به طور ویژه برگزار می‌شود که بیشتر آنها از جمله قضات و روسای دادگستری سراسر کشور هستند تا زائران مختلف از حضور آنها بهره‌مند شوند. این افراد ذیل خادمیاران آستان قدس رضوی قرار دارند که با توجه به حرفه و تخصص خود در این مرکز خدمت رسانی می‌کنند.

تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲

گرامی عنوان کرد: ما روزانه به طور میانگین ۴۰ نفر را پذیرش می‌کنیم و سال ۱۴۰۲ نیز به حدود ۱۰ هزار و ۴۰۶ زائر و مجاور خدمات مشاوره‌ای و حقوقی داده‌ایم که از این میان حدود ۴ هزار نفر زائر و ۶ هزار نفر مجاور بودند؛ همچنین ۳ هزار و ۷۲۳ نفر مراجع آقا و ۶ هزار و ۶۸۳ نفر هم مراجع خانم داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع خانواده و در راس آن، خیانت زناشویی بیشترین آمار مراجعان است. مسائل بالینی مانند اضطراب و افسردگی، تربیت کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی، مشاوره حقوقی و در نهایت ازدواج در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.